رفتن به محتوای اصلی
x

جشن گرامیداشت روز ماما و مراقبین سلامت در خانه معلم مبارکه برگزار شد

به مناسبت روز ماما و مراقبین سلامت، آیین گرامیداشتی روز چهارشنبه ۲۰ خردادماه در محل خانه معلم مبارکه برگزار شد.

در ابتدای برنامه خانم دکتر طباخیان به صورت جلسه آموزشی به تشریح موضوع "چرا اکنون صحبت از فرزندآوری یک ضرورت است "، پرداخت.

در ادامه، دکتر علوی با تبریک این روز به ماماها و مراقبین سلامت، نقش مهم آنان را در ارتقای سطح سلامت شهرستان مورد تأکید قرار داد. وی همچنین با اهدای شاخه گل به حاضران، از تلاش‌ها و خدمات این قشر قدردانی کرد.

 اجرای موسیقی زنده، گروه سرود و پذیرایی از مدعوین از دیگر برنامه ها در این مراسم بود‌.

سپس دکتر پارسا ضمن تبریک روز ماما و مراقبین سلامت و همچنین روز مباهله، با اشاره به جایگاه اهل‌بیت(ع) بر اهمیت توسل و معنویت در کنار فعالیت‌های حوزه سلامت تأکید کرد. وی با تشکر از خانم دکتر سعیدی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی به دلیل نگاه ویژه، پیگیری‌ها و حمایت‌های ایشان از حوزه سلامت، اشاره نمود. 

 وی در ارتباط با اهمیت موضوع، بیان داشتند: نقش ماماها در نظام سلامت بسیار مهم و اثرگذار است، چرا که یکی از اولویت‌های اصلی این حوزه، موضوع فرزندآوری است.

دکتر پارسا با اشاره به ارزش والای کار مامایی، بر ضرورت تغییر نگاه جامعه نسبت به شعار «فرزند کمتر» تأکید کرده و گفت: باید این باور از ذهن‌ها پاک و فرهنگ فرزندآوری جایگزین آن شود. وی افزود: انتظار می‌رود میانگین فرزندآوری در شهرستان افزایش یابد و با توجه به وضعیت اقتصادی مناسب منطقه، بیش از هر چیز به فرهنگ‌سازی در این زمینه نیاز داریم.

وی همچنین با بیان اینکه پیش از فرزندآوری باید به مسئله ازدواج توجه شود، به میانگین سن ازدواج و شرایط اجتماعی موجود اشاره کرد و کاهش توقعات، دوری از تجمل‌گرایی و ساده‌زیستی را از عوامل مهم در تسهیل ازدواج جوانان دانست.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به آمار ازدواج، تعداد افراد مجرد، موالید و نیز آینده جمعیتی کشور، بر ضرورت توجه به پیامدهای اجتماعی و جمعیتی این روند تأکید کرد و دیدگاه‌های رهبر معظم شهید را نیز در این زمینه مورد توجه قرار داد.

در بخش دیگری از این مراسم، خانم دکتر سعیدی نیز با تبریک این روز به ماماها، از تلاش‌ها و زحمات آنان قدردانی کرد و به تشریح پیگیری‌ها و دغدغه‌های خود در موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری پرداخت. وی همچنین به موضوع جذب بودجه برای بیمارستان و برخی مشکلات این حوزه اشاره کرد.

در ادامه، دکتر عسگریان فرماندار شهرستان نیز در سخنانی با تأکید بر اهمیت جایگاه ماماها، بر لزوم توجه به موضوع فرزندآوری و حمایت از برنامه‌های حوزه سلامت تأکید کرد.‌‌

در پایان این مراسم از ماما و مراقبین برگزیده تقدیر بعمل آمد.