رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری کمیته خودمراقبتی برای کنترل و پیشگیری از سرطان در مرکز بهداشت شهرستان مبارکه

کمیته خودمراقبتی برای کنترل و پیشگیری از سرطان، روز ۱۱ خرداد ۱۴۰۵ با حضور دکتر علوی معاون بهداشتی و مسئولان واحدهای مرتبط، در دفتر ریاست مرکز بهداشت شهرستان برگزار شد.

در این نشست، دو دستورالعمل ارسالی از مرکز بهداشت استان مورد بررسی قرار گرفت و مراحل اجرای آن‌ها تشریح شد. بر اساس مصوبات جلسه، فاز نخست برنامه با محوریت گروه هدف ویژه داوطلبان سلامت محله و سفیران سلامت در مراکز محیطی اجرا خواهد شد. این فاز شامل معرفی کتاب و توزیع آن میان گروه هدف، برگزاری پیش‌آزمون، اجرای جلسات آموزشی به‌صورت حضوری، انجام پُست‌تست و نحوه تکمیل پرس‌لاین است.

همچنین در این جلسه، فاز دوم برنامه که گروه‌های گسترده‌تری را دربرمی‌گیرد، تشریح شد. این مرحله شامل کلیه پرسنل و کارکنان شاغل در شبکه بهداشت، رابطان ادارات، رابطان صنایع، سفیران سلامت دانش‌آموز و دانشجو، سازمان نظام پزشکی و نظام پرستاری خواهد بود.

در بخش دیگری از نشست، درباره برگزاری همایش، اجرای کمپین و تشکیل میز خدمت در سطح شهرستان و نیز شیوه اجرای آن‌ها، تصمیم‌گیری و مصوباتی به تصویب رسید.

این برنامه با هدف ارتقای آگاهی عمومی، تقویت خودمراقبتی و پیشگیری از سرطان و با مشارکت واحدهای مرتبط در سطح شهرستان اجرا خواهد شد.