برگزاری اولین جلسه امر به معروف و نهی از منکر شبکه بهداشت مبارکه در سال ۱۴۰۵
روز دوشنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۵ اولین جلسه کمیته امر به معروف و نهی از منکر در سال ۱۴۰۵ با حضور دکتر پارسا و جمعی از مدیران و اعضای این کمیته برگزار شد. در این نشست، راهکارهای بهرهگیری از ظرفیتهای معنوی ماه محرم برای پیشبرد اهداف نظام سلامت و تبیین وظایف کارکنان متعهد در شرایط حساس کنونی مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر پارسا در این جلسه با تاکید بر اینکه تبعیت از ولایت فقیه، اصلیترین رکن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است، اظهار داشت: «نیروهای مومن و ولایی در بدنه شبکه بهداشت و بیمارستان، وظیفه دارند هرگونه خلل، سهلانگاری یا تضاد را شناسایی و با ابزار امر به معروف نسبت به رفع آن اقدام کنند.»
دکتر پارسا با اشاره به ۸ پیام اخیر حضرت آیتاله سید مجتبی خامنهای، بر ضرورت درک عمیق، عمل و تبیین این رهنمودها توسط پرسنل متعهد تاکید کردند.
در ادامه این نشست، به اهمیت بزرگداشت شعائر حسینی فراتر از آیینهای عزاداری پرداخته شد. دکتر پارسا با اشاره به اهمیت «حرکت زینبی» گفتند: «علاوه بر سوگواری، تبیین پیامهای نهضت عاشورا و استمرار حرکت در مسیر امام حسین (ع) از رسالتهای اصلی ما در دهه محرم است که باید با برنامهریزی ویژه دنبال شود.»
بخش پایانی این جلسه به موضوع رعایت ضوابط پوشش و مبحث عفاف و حجاب در محیطهای درمانی اختصاص یافت. در این راستا مقرر شد اعضای کمیته و پرسنل متعهد، ضمن دوری از هرگونه بیتفاوتی، با رعایت کامل ادب، احترام و اخلاق اسلامی، نسبت به تذکر لسانی و یادآوری ضوابط به مراجعین و همکاران اهتمام ورزند.
در پایان این نشست، اعضای کمیته امر به معروف و نهی از منکر به تبادل نظر پرداخته و پیشنهادات اجرایی متعددی جهت عملیاتیسازی این محورها در شبکه و بیمارستان به تصویب رسید.