آیین عزاداری و سخنرانی مذهبی در شبکه و بیمارستان مبارکه برگزار شد
🔹آیین عزاداری و سخنرانی در روز چهارشنبه، ۲۷ خردادماه ۱۴۰۵، پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و بهرهمندی از فیوضات این ایام در نمازخانه شبکه بهداشت و بیمارستان محمد رسولاله(ص) مبارکه برپا گردید.
در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران و همکاران کادر بهداشت و درمان برگزار شد، حجتالاسلام والمسلمین جعفری، امام جمعه شهر زیباشهر، به ایراد سخن پرداختند.
حجتالاسلام جعفری ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت حضرت سیدالشهدا (ع)، به تبیین فلسفه قیام عاشورا و جایگاه رفیع اهلبیت (ع) در هدایت بشریت پرداخت. وی با تأکید بر ضرورت انس با مکتب حسینی، تصریح کرد: «توجه به سیره عملی اهلبیت (ع) و بهرهگیری از آموزههای دستگاه اباعبدالله الحسین (ع)، راهگشای مشکلات دنیوی و اخروی است.»
امام جمعه زیباشهر در بخش دیگری از سخنان خود، بر اهمیت والای اشک ریختن برای مصائب امام حسین (ع) تأکید کرد و آن را نمادی از تجدید بیعت با آرمانهای والای نهضت کربلا برشمرد. وی خاطرنشان کرد که قیام و شهادت امام حسین (ع) نه تنها یک رویداد تاریخی، بلکه یک الگوی جاودان برای ایستادگی در برابر ظلم و احیای ارزشهای اخلاقی و انسانی در جامعه است.
در ادامه این آیین، با قرائت پرشور زیارت عاشورا و ذکر مصیبت و مداحی، فضای معنوی خاصی به این مراسم بخشیده شد.