رفتن به محتوای اصلی
x

واحد بهداشت خانواده

کارشناس مسئول واحد: فرزانه امیرخانی

مدرک تحصیلی :فوق لیسانس آموزش بهداشت

شماره تماس مستقیم:03152670275

شماره تماس داخلی:121

شرح وظایف واحد:

احترام وپاسخگویی شایسته به ارباب رجوع

ثبت نامه های وارده وتحویل به کارشناسان

نظارت بر روند انجام نظام پایش و ارزشابی برنامه های واحد از خانه های بهداشت ،مراکز و پایگاههای جامع سلامت

ورود اطلاعات نظارتها در رایانه

پیگیری وثبت در خواست واحدهای محیطی

پاسخ به مکاتبات درون بخشی و برون بخشی واحد

پیگیری تجهیزات مورد نیاز سطوح محیطی و ستاد

پیگیری ورسیدگی به شکایات واحدهای محیطی

جمع بندی گزارش فعالیت های ماهانه و گزارش عملکرد فصلی واحد با همکاری مسئولین برنامه

هماهنگی با مسئولین برنامه جهت برآورد فرمها ودفاتر واحد محیطی

هماهنگی تشکیل جلسات درون واحدی وبرون واحدی (تشکیل جلسات کارشناسان ،معاون بهداشتی با کاردانها وکارشناسان بهداشت خانواده ومامایی)

نظارت بر تهیه و تنظیم برنامه  های اجرایی عملیاتی برای هریک از برنامه های واحد

هزینه نمودن اعتبارات تخصیص داده شده به واحد

انجام نیاز سنجی آموزشی و برگزاری دوره های آموزشی ویژه پرزسنل محیطی

بررسی و تحلیل شاخص های آماری مربوط به هریک  از برنامه های واحد

پیگیری تامین مکمل های مورد نیاز  گروههای هدف هربرنامه

برنامه ریزی جهت ارائه خدمات مر  اقبتی گروههای سنی (قبل از بارداری ،زایمان ، پس از زایمان ،کودکان ،میانسالان ،زنان 54-10 سال همسردار و سالمندان)

گرامیداشت ایام ومناسبتهای خاص مرتبط با برنامه های اجرایی واحد ( روز ماما، روز جهانی جمعیت ،روزجهانی تغذیه با شیر مادر ،روز جهانی سالمند،روز جهانی کودک ، روز ملی سلامت زنان و روز سلامت مردان )

هماهنگی بین بخشی با ادارات شهرستان در خصوص برنامه های اجرایی واحد

انجام تحقیق و پژوهش در راستای ارتقای برنامه های اجرایی واحد

انجام ارزشیابی پایان سال پرسنل ستادی و محیطی  و تشویق پرسنل کوشا و فعال در برنامه ها

آموزش نیروهای جدیدالورود به سیستم در مورد برنامه های واحد

پیگیری امور مربوط به تامین نیرو در مراکز و پایگاههای جامع سلامت

تهیه . تنظیم متون آموزشی مورد نیاز پرسنل محیطی

ارائه نظام مراقبت مرگ و میر کودکان زیر پنج سال و مادران باردار

اجرای برنامه ارزیابی مجدد بیمارستان دوستدار کودک

نظارت بر انجام خدمات مشاوره ای تغذیه با شیر مادر

پیگیری  و نظارت بر جرای سیاستهای ابلاغی جمعیتی از سوی دفتر مقام معظم رهبری

حضور در کمیته های واحد و سایر واحد های مرتبط

************************************

کارشناسان واحد: باروری سالم

  1. آقای / خانم سمیه کریمی         

مدرک تحصیلی:  لیسانس  پرستاری

شماره تماس مستقیم:03152670275

شماره تماس داخلی :141

شرح وظایف:

-احترام وپاسخگویی شایسته به ارباب رجوع

- تدوین برنامه تلفیقی واجرای فعالیتهابراساس برنامه تدوین شده

- تعیین اولویت آموزش کارکنان وبرگزاری دورههای آموزشی براساس ضوابط

-طراحی وتولید رسانه ومواد کمک آموزشی با رعایت استانداردها                                                      

- سازماندهی نگهداری وابلاغ دستور العملها و مواد کمک آموزشی وپیگیری اقدامات لازم درواحدهای تابعه

- پیگیری اعتبارات برنامه وانجام هزینه براساس دستورالعمل

- همکاری با واحد گسترش جهت اعلام کمبود ونقایص تجهیزات واحدهای ارائه دهنده خدمات باروری سالم

- برآورد فرمها ودفاترباروری سالم با همکاری واحد گسترش شبکه

- اجرای پژوهشهای کاربردی وارتقا فرآیند های موجود

-  ارسال اخبار مهم و مقالات در خصوص  برنامه جهت درج درخبرنامه و سایت

- شرکت منظم در جلسات هماهنگی درون واحدی وبرون واحدی وکمیته های مربوطه

- پیگیری مستمر جهت برقراری تعاملات بین بخشی براساس انتظارات مرکز بهداشت استان

- انجام نظارت از واحدهای تحت پوشش با ابزار پایش استاندارد ارائه فیدبک مناسب وتحلیل نظارت به صورت ۶ماه یکبار

- برنامه ریزی اقدامات مداخله برنامه مشاوره قبل از ازدواج وافزایش جلب مشارکت مردان وافزایش بارداری های برنامه ریزی شده

- هماهنگی با کمیته بهداشت بیمارستانها جهت اجرای برنامه باروری سالم مادران تازه زایمان کرده

- کنترل وتجزیه وتحلیل آماری مربوطه وارسال به موقع به مرکز استان وارائه فیدبک مناسب به واحدهای مربوطه وبررسیهای مقایسه ای مقطعی

- برنامه ریزی جهت بزرگداشت روز جهانی جمعیت وارائه گزارشات مربوطه

- تهیه وارسال عملکرد وگزارشات مربوطه براساس زمان بندی اعلام شده

-اجرای سیاستهای ابلاغی جمعیتی از سوی دفتر مقام معظم رهبری

-برنامه ریزی و اجرای برنامه های هفته جمعیت

-تعامل با ادارت سطح شهرستان جهت اجرای برنامه های آموزشی مرتبط با باروری سالم

 

برنامه آموزش های هنگام ازدواج

ارتقاء کمی و کیفی کلاس های آموزش های هنگام ازدواج

ارتقاء آگاهی و توانمند سازی مربیان کلاس های آموزش هنگام ازدواج

ارتقاء استاندارد فضای فیزیکی و تجهیزات مورد نیاز آموزش ها

ارتقاء کیفیت برگزاری کلاس ها متناسب با شرایط همه گیری کووید-19

افزایش رضایتمندی از زندگی زناشویی در چارچوب سلامت باروری و جنسی

ارتقای آگاهی های شرعی، حقوقی، قضایی، بهداشت جنسی و روانشناسی زوج های جوان با برگزاری کلاس های 6ساعته

پیگیری عقد قراردادو تامین حق الزحمه مربیان مرکز مشاوره هنگام ازدواج

نظارت بر روند اجرای کلاسهای آموزشی هنگام ازدواج و پایش و ارزشیابی روند برنامه

پیگیری تامین تجهیزات مورد نیاز کلاسهای اموزشی زوجین ( مولاژ ، متون آموزشی، فرمها ، پذیرایی و...)

تهیه و ارسال آمارهای فصلی مرکز مشاوره هنگام ازدواج

تعامل با واحد بهداشت مدارس و فرمانداری درخصوص امارها و اجرای برنامه های ازدواج و طلاق شهرستان

-  اجرای پژوهشهای کاربردی وارتقا فرآیند های موجود

تهیه گزارش فصلی عملکرد آموزشی هزینه بر برنامه میانسالان و ارسال به معاونت بهداشتی 

انتقال اموزشها به سطوح محیطی وارسال دستورالعملهای مربوطه به انها  

اجرای سایر امور محوله زیر نظر مسئول مافوق

************************************

2-آقای / خانم مرجان امیری

  مدرک تحصیلی :فوق لیسانس مامایی

       شماره تماس مستقیم:03152670275

       شماره تماس داخلی :141

        شرح وظایف:

 تدوین برنامه تلفیقی واجرای فعالیتهابراساس برنامه تدوین شده

 تعیین اولویت آموزش کارکنان وبرگزاری دوره آموزشی براساس ضوابط

 مطالعه و سازماندهی نگهداری وابلاغ دستور العمل و مواد کمک آموزشی وپیگیری اقدامات لازم درواحدهای تابعه

  پیگیری و  برآورد فرمها ودفاتر مادران با همکاری واحد گسترش شبکه و توزیع درسطوح محیطی

 ارسال به موقع آمار واطلاعات مربوطه( چک لیست خود ارزیابی مهارت عملی پرسنلی ،خود ارزیابی سلامت مادران ، عملکرد آموزشی وگزارشات اقدامات مداخله ای )به مرکز بهداشت استان

  آموزش پرسنل جدیدالورود وبخش خصوصی

   همکاری و اجرای برنامه ها وبزرگداشت روز ماما

اجرای دقیق فرآیند نظام کشوری مراقبت از مرگ مادر و طراحی مداخلات خاص در خصوص کاهش مرگ مادر

پیگیری مادران باردار پرخطرو ارسال گزارش ماهیانه به مرکز بهداشت استان

نظارت براجرای کلاسهای امادگی برای زایمان، مراقبت های قبل از بارداری،بارداری ، پس از زایمان و افزایش پوشش شاخص مراقبت قبل از بارداری در شهرستان

بررسی درخواستهای دارویی طبق دستورالعمل وهماهنگی با اموردارویی جهت تامین مکمل های برنامه مادران و پیگیری اقدامات مربوطه در واحدهای محیطی

پیگیری اعتبارات برنامه و انجام هزینه  براساس دستورالعمل

همکاری با واحد گسترش جهت اعلام و تامین کمبودها و نقایص تجهیزات واحدهای ارائه دهنده خدمات سلامت مادران

شرکت منظم در جلسات هماهنگی درون و برون واحدی و کمیته های مربوطه

پیگیری مستمر جهت برقراری تعاملات بین بخشی براساس انتظارات مرکز بهداشت استان

تشکیل جلسه هماهنگی با مسئول فوریت های پزشکی شهرستان در خصوص اجرای صحیح نظام ارجاع مادران باردار پرخطر

انجام نظارت از واحدهای تابعه با ابزار پایش استاندارد و ارائه فیدبک و تحلیل نظارت ها و شاخص های مقایسه ای واحدها

اررزیابی عملکرد ماماها و تعیین مامانمونه استانی و کشوری براساس چک لیست ارسالی از استان

پیگیری مادران باردار مشکوک/قطعی بیماری کووید-۱۹ و گزار ش به مرکز بهداشت استان

چک پورتال نقل و انتقال مادران باردار تا۴۲روز پس از زایمان

ورود زایمان های خارج بیمارستانی در سامانه ایمان

 

  اجرای پژوهشهای کاربردی وارتقا فرآیند های موجود

  همکاری منظم بابیمارستانهای تابعه جهت دست یابی به اهداف برنامه مادران و نظارت و تعامل با کلینیک بارداری بیمارستان

  تهیه وارسال عملکرد وگزارشات مربوطه برنامه براساس زمان بندی اعلام شده

انجام سایر وظایف مربوطه ارجاعی طبق نظرمافوق

3-آقای / خانم زهرا صالحی سیف آباد

مدرک تحصیلی فوق دیپلم مامایی

       شماره تماس مستقیم:03152670275

       شماره تماس داخلی :141

        شرح وظایف:

- احترام وپاسخگویی شایسته به ارباب رجوع

-  همکاری و نظارت بر جمع آوری ، طبقه بندی ، تجزیه وتحلیل اطلاعات و آمارهای موجود در گروههای هدف

  سلامت خانواده (کودکان) وارسال به موقع به مرکز استان وارائه فیدبک مناسب به واحدهای مربوطه وبررسیهای

مقایسه ای مقطعی

-      تهیه و تدوین برنامه عملیاتی کودکان

-   شرکت در کمیته های مختلف علمی و فنی مرتبط با فعالیت های کودکان

-   سازماندهی نگهداری وابلاغ دستور العمل و مواد کمک آموزشی وپیگیری اقدامات لازم درواحدهای تابعه  

-    ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات به دفتر سلامت خانواده و جمعیت به منظور بهبود وضعیت کودکان

-    تلاش و پیگیری تأمین منابع مالی مورد نیاز برنامه کودکان

-     جلب مشارکت سایر بخش های توسعه به منظور کاهش یا رفع مشکلات برنامه های کودکان

-     جلب مشارکت سایر واحدهای بهداشتی به منظور کاهش یا رفع مشکلات برنامه های کودکان

-   تلاش در جهت ارتقائ آگاهی و مهارتهای عملی مورد نیاز از طریق شرکت در کارگاهها، سمینارهاو مطالعه کتب و. .

-   هماهنگی جهت آموزش پرسنل جدید الورود

-     انجام نیازسنجی و اجرای برنامه های آموزشی و باز آموزی جهت کارکنان و مردم

-     تلاش و پیگیری جهت تأمین منابع علمی مورد نیاز برنامه ها

-      ارائه پیشنهاد وپسخوراند به منظور رفع مشکلات شناسایی شده در پایشها

-    ارائه گزارش فعالیت های انجام شده به سطوح بالاتر

-     همکاری در اجرای سایر برنامه های بهداشتی خارج از محدوده واحد سلامت خانواده در صورت نیاز

-     انجام سایر وظایف مربوطه ارجاعی طبق نظرمافوق

-      تعیین اولویت آموزش کارکنان وبرگزاری دوره آموزشی براساس ضوابط

-      طراحی وتولید رسانه ومواد کمک آموزشی با رعایت استانداردها          

-   هماهنگی با امور دارویی جهت تامین مکمل ها وداروهای موردنیاز ونظارت بر نحوه توزیع ومصرف

-   نظارت بر نحوه در خواست وتوزیع ومصرف شیر مصنوعی در شهر وروستا مطابق باشاخص کشوری

-    برنامه ریزی به منظور افزایش درصد مراقبت کودکان زیر 5 سال سالم وزیر۵ سال بیمار

 -  همکاری با واحد گسترش جهت اعلام کمبود ونقایص تجهیزات واحدهای ارائه دهنده خدمات کودکان

-  برآورد فرمها ودفاتر کودکان با همکاری واحد گسترش شبکه

-  تشکیل منظم کمیته های سلامت کودکان ، شیر مادر،مرگ ومیر ، دارویی و.......طبق زمان بندی اعلام شده

-  نظارت پایش وارزشیابی کودک سالم براساس زمان بندی وارسال فیدبک بموقع وپیگیری مداخلات لازم

-   انجام ارزیابی بیمارستانها دوستدار کودک طبق برنامه

-   ارسال اخبار مهم برنامه جهت درج در خبرنامه وسایت

-  شرکت منظم در جلسات هماهنگی درون واحدی وبرون واحدی وکمیته های مربوطه

-   پیگیری مستمر جهت برقراری تعاملات بین بخشی براساس انتظارات مرکز بهداشت استان

-  پیگیری تکمیل منظم واطلاعات مرگ ومیر به استان

-  برنامه ریزی جهت بزرگداشت هفته شیر مادر، هفته ملی کودک  و روز جهانی نوزاد نارس  وارائه گزارشات مربوطه

-  اجرای پژوهشهای کاربردی وارتقا فرآیند های موجود

-  همکاری منظم بابیمارستانهای تابعه جهت دست یابی به اهداف برنامه کودکان

 -  تهیه وارسال عملکرد وگزارشات مربوطه براساس زمان بندی اعلام شده

-  بررسی سامانه MCMC( کودکان پرخطر ) بصورت روزانه و ثبت پیگیری  کودکان در سامانه

-  بارگذاری ASQکودکان پرخطر در سایت وزارتخانه

-   پیگیری انجام آزمایشات رتینوپاتی نوزادان نارس و ارسال آمار کودکان نارس به مرکز بهداشت استان

اجرای سایر امور محوله زیر نظر مسئول مافوق

************************************

4-آقای / خانم فرشته رفیعی

مدرک تحصیلی فوق دیپلم بهداشت خانواده

       شماره تماس مستقیم:03152670275

       شماره تماس داخلی :141

        شرح وظایف:

تدوين برنامه عملیاتی  بر اساس گروه سنی  میانسالان

استخراج فعالیت ها از برنامه عملیاتی اختصاصی بصورت ماهیانه، تعیین درصد پیشرفت هر برنامه

بارگذاری فعالیتها طبق سامانه الکترونیک برنامه عملیاتی در محدوده زمانی معین

مشارکت در سازماندهی نیروي انسانی مرتبط با برنامه هاي تحت اقدام به منظور ارائه خدمات در سطوح  محیطی  

استقرار نظامهاي مراقبت سلامت و مرگ بر اساس گروه سنی میانسالان

تعیین اعضای کمیته های تخصصی برنامه های سلامت میانسالان(کمیته بررسی مرگ 30تا70 سال )

تعیین اعضای هسته آموزشی میانسالان و صدور ابلاغ

ساماندهی برنامه هاي مرتبط با گروه سنی میانسالان

طراحی مداخلات بر اساس نتايج اجراي برنامه ها و فرآيندها  .

استخراج مشکلات موجود در ارائه خدمات  سامانه سیب و انعکاس به واحدهای زیربط و واحد میانسالان استان .

بروزرسانی و بایگانی منظم (فیزیکی و الکترونیک)مکاتبات و دستورعمل ها ،کتب، جزوات و پمفلت ها و ارسال رسانه های آموزشی مورد نیاز به واحدهای محیطی

ارسال آخرین دستورالعمل ها و بخشنامه ها به واحدهای محیطی، ادارات، ، و توجیه کارکنان در این خصوص

 استفاده از فن آوري اطلاعات و تسريع در انجام امور از طريق ايجاد سامانه هاي الكترونیكی

مشارکت در طراحی و انجام پژوهشهاي کاربردي و طرحهاي تحقیقاتی مبتنی بر اولويتهاي سلامت میانسالان.

تهیه مقالات علمی در راستای برنامه های واحد

انتشار مطالب علمی و متون آموزشی مرتبط با برنامه های سلامت خانواده و جمعیت در جراید و رسانه های محلی، مطبوعات، خبرنامه دانشگاه و  سایت شبکه

برگزاري کمیته هاي درون، بین و برون بخشی  مرتبط با برنامه هاي سلامت میانسالان و تنظیم صورتجلسات و پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه

 مشارکت فعال در برگزاري بسیج هاي همگانی  (هفته های ملی سلامت  بانوان و مردان ایران)

جمع آوري آمارهاي مرتبط با برنامه سلامت میانسالان .

تهیه گزارش تحلیلی آماري مستمر و مبتنی بر برنامه هاي سلامت میانسالان بر اساس سامانه سیب و ارسال به سطوح محیطی و طراحی مداخلات لازم.

تهیه گزارش عملکرد سالیانه برنامه میانسالان و ارائه به مدیریت (تهیه جداول و نمودارهای مقایسه ای)

بررسی و جمع بندی و ارسال گزارشات آماری درخواستی  به سطوح مرتبط

ارسال گزارش مرتبط با برگزاری کمپین ها و بزرگداشت های مرتبط با سلامت  مانسالان به معاونت بهداشتی 

تهیه گزارش فصلی عملکرد آموزشی هزینه بر برنامه میانسالان و ارسال به معاونت بهداشتی 

اجرای قوانین و دستورالعملهای ابلاغی یا تدوین شده

ارسال دستورالعملها به مراکز محیطی

تهیه بانک اطلاعات نیروهای محیطی مراکز  به  تفکیک رده های شغلی

برآورد و پیگیری مکمل های غذایی به تفکیک گروه های هدف و بررسی در خواست ها مراکز

درخواست تشویق و تنبیه پرسنل ستادی همکار در برنامه و نیروهای محیطی

هماهنگی با آموزش کارکنان جهت دوره های اموزشی ، برنامه ریزی و طرح درس، برگزاری آموزش، انجام پیش آزمون و پس آزمون، تحلیل اطلاعات آموزش و ارسال انتظارات متعاقب برگزاری کلاسها به مراکز محیطی

طراحی و اجراي مداخلات آموزشی اجرايی و ارزيابی هاي قبل، حین و پس از انجام مداخلات با همكاري واحد آموزش کارکنان .

جمع بندی نیازسجی آموزشی بر اساس گروه سنی میانسالان

مشارکت در آموزش و اطلاع رسانی به جامعه با تاکید بر گروههاي هدف . همكاري در اجراي بسیج اطلاع رسانی به منظور ارتقاء آگاهی و توانمند سازي گروههاي هدف

همکاری در برنامه ریزی و برگزاری آموزش تئوری و عملی نیروهای جدیدالورود

نظارت دوره ای از مراکز تحت پوشش با استفاده از ابزار پايش مربوطه بر اساس گروه سنی میانسالان و بررسی مشکلات موجود در پایش قبلی

انجام پایش های مداخله ای موردی بر حسب نیاز

ارسال فیدبک نظارت حداکثر ظرف 10 روز پس از بازدید و پیگیری تا حصول نتیجه

جمع بندي و تحلیل نتايج پايش ها و ارائه پسخوراند مرتبط با گروه  سنی میانسالان به صورت سالیانه.

نظارت بر نحوه اجراي برنامه هاي مرتبط با سلامت خانواده در حوزه برون بخشی(مدارس، ادارات ، و...) .

ارزشیابی دوره اي و مستمر قبل، حین و پس از انجام مداخلات طراحی شده در برنامه عملیاتی و  ارائه پسخوراند به سطوح ذيربط.

اجرای سایر امور محوله زیر نظر مسئول مافوق

************************************

5-آقای / خانم محبوبه ایران پور

مدرک تحصیلی لیسانس بهداشت عمومی

       شماره تماس مستقیم:03152670275

       شماره تماس داخلی :141

        شرح وظایف:

تدوین برنامه عملیاتی سالانه واحد براساس رسالت، اهداف، نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدهاو پایش مستمر فعالیت ها

پیگیری اجرای فعالیت های برنامه تلفیقی و ثبت نتیجه در جدول زمانبندی فعالیت ها

تعیین اعضای کمیته سلامت سالمندان و صدور ابلاغ جهت ایشان

برنامه ریزی و برگزاری  جلسات کمیته سلامت سالمندان در دفتر ریاست مرکز بهداشت به صورت فصلی، تهیه صورتجلسات، پیگیری و اجرای مصوبات

شرکت در جلسات شورای ساماندهی سالمندان به ریاست  فرماندار و اجرای  مصوبات مربوطه

تهیه گزارش های دوره ای و ارائه به مدیر و ریاست محترم  مرکز بهداشت

اجرای پژوهش های کاربردی و تهیه مقاله برای مجلات و کنگره ها

همکاری در اجرای طرح های پژوهش مرتبط با برنامه های سلامت سالمندان

تهیه گزارش عملکرد ماهانه به تفکیک نوع فعالیت و ارسال به مسئول واحد

نیازسنجی آموزشی و برنامه ریزی آموزشی و بازآموزی برای کلیه کارکنان

تعیین اعضای هسته آموزشی سالمندان و صدور ابلاغ جهت ایشان

 برنامه ریزی و برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی جهت مراقبین سلامت، ماما، بهورز و پزشکان

تهیه مستندات جلسات آموزشی و ارائه به ریاست محترم مرکز بهداشت  و مسئول محترم واحد سلامت خانواده واحد

ارسال اهداف و انتظارات کارگاههای آموزشی به کلیه ی مراکز،پایگاهها و خانه های بهداشت

تهیه محتوای اموزشی دوره های برگزار شده و بارگزاری بر سایت شبکه جهت استفاده همکاران سطوح محیطی

آموزش و توجیه نیروهای جدیدالورود و آموزش دانشجویان

هماهنگی و برگزاری کلاس های آموزشی جهت سایر ارگان ها و ادارات

انجام پایش و ارزشیابی برنامه در مناطق محیطی و پزشک خانواده  و ارسال فیدبک به آنها و پیگیری رفع موانع

بازدید و نظارت از مراکز دوستدار سالمند ( مراکز جامع سلامت، بیمارستانها، آزمایشگاهها، داروخانه ها و...) مطابق با چک لیست استانی و و ارسال فیدبک به آنها و پیگیری رفع موانع

جمع بندی و تحلیل نظارتها بصورت شش ماهه و سالانه و ارسال به سطوح محیطی

هماهنگی، برنامه ریزی و اجرای فعالیت های بزرگداشت روز جهانی و هفته ملی سالمندان در ستاد شهرستان و سطوح محیطی

جمع بندی فعالیتهای مرتبط با روز جهانی و هفته ملی گرامیداشت سالمندان  شهرستان و سطوح محیطی و ارسال گزارش اقدامات انجام شده به مرکز بهداشت استان و فرمانداری

شرکت در جلسات هماهنگی درون بخشی و برون بخشی  و پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه و بایگانی منظم صورتجلسات

شرکت در جلسات هماهنگی واحد و همکاری در اجرای مصوبات

برنامه ریزی مدون جهت توجیه پزشکان، ناظرین، ماماها، مراقبین سلامت و بهورزان در جلسات هماهنگی ماهیانه و تنظیم صورتجلسات

هماهنگی و برگزاری جلسات بین بخشی و پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه و بایگانی منظم صورتجلسات

پیگیری وصول به موقع آمار شیوه های زندگی سالم در دوران سالمندی به صورت فصلی، رفع اشکال و جمع بندی آنها به صورت شش ماهه و ارسال به استان

تحلیل آموزش های شیوه زندگی سالم و ارسال به مراکز، پایگاهها و خانه های بهداشت به صورت شش ماهه و سالیانه

نظارت بر شاخص های برنامه مراقبت های ادغام یافته سالمندی، تحلیل، تهیه و ارسال گزارش عملکرد به مراکز، پایگاهها و خانه های بهداشت

 تهیه و ارسال آمار عملکرد مالی – آموزشی شهرستان و ارسال به استان

ارسال دستورالعمل های اجرائی و بخشنامه ها به واحدهای محیطی و نظارت بر نحوه اجرای صحیح آن ها

بایگانی منظم جزوات، پمفلت ها و مواد کمک آموزشی

ارسال جزوات، پمفلت ها و مواد کمک آموزشی به مراکز، پایگاهها و خانه های بهداشت

نظارت بر فرایند درخواست، تهیه و توزیع متناسب تجهیزات، مواد کمک آموزشی (جزوات، پمفلت ها و ...) به مراکز، پایگاهها و خانه های بهداشت

  برآورد سالیانه مکمل های برنامه سلامت سالمندان شهرستان  و نظارت بر برآورد فصلی مکمل های دارویی مراکز، پایگاهها و خانه های بهداشت  

بررسی ثبت مکمل های برنامه سلامت سالمندان درسامانه سیب و استخراج مشکلات دارویی و ارسال جهت مراکز، پایگاهها و خانه های بهداشت به منظور رفع اشکالات

هماهنگی و پیگیری هزینه نمودن اعتبارات تخصیص یافته در برنامه سلامت سالمندان و ارسال به موقع اسناد به مرکز بهداشت استان 

تهیه مقاله و گزارش خبری و ارسال به روزنامه ها، خبرنامه و ...به مناسبتهای مختلف

شرکت در کارگاهها و جلسات توجیهی استان  و اجرای دستوالعملها و بخش نامه ها

بررسی و بازبینی سامانه سیب، استخراج مشکلات، ارائه به استان و توجیه و پاسخگویی به ابهامات همکاران در مراکز، پایگاهها و خانه های بهداشت

برنامه ریزی و برگزاری همایشها و سمینارها

همکاری فعال در فعالیتهای پیش بینی نشده، تکمیل فرمهای آماری ارسال شده از واحد آمار و سایر واحدهای درون و برون بخشی زیر نظر مسئول واحد

همکاری در فعالیتهای پژوهشی واحد زیر نظر مسئول واحد

همکاری در انجام هرگونه فعالیت علمی و اجرائی اعم از پیش بینی شده و نشده زیر نظر مسئول واحد