previous pauseresume next

فناوری اطلاعات

 

مسئول واحد : خانم مهندس عباسی

مدرک : کارشناس مهندسی - نرم افزار

سابقه کار : ۱۲ سال

 

شماره تماس داخلی ۱۰۶ واحد کامپیوتر شبکه

شماره مستقیم :   ۵۲۷۴۵۹۲-۰۳۳۵ 

 

 

آيين نامه شرح وظايف كارشناسان فناوري اطلاعات
 
كارشناس فناوري اطلاعات : داراي مدرك كارشناسي كامپيوتر (مهندسی  نرم افزار يا سخت افزار) مي باشد و مسووليت تمامي امور مربوط به فناوري اطلاعات بر عهده ايشان مي باشد .
 
تبصره ۱ - در واحدهايي كه كارشناس ندارند وكاردان كامپيوتر انجام وظيفه مي نمايد ، مسووليت تمامي امور مربوط به فناوري اطلاعات بر عهده ايشان مي باشد .
                                                                     
وظایف عمومی کارشناسان فناوری اطلاعات
 
۱ - تهيه و به روز نگاه داشتن ،شناسنامه تجهيزات رايانه اي ، تجهيزات شبكه و  شناسنامه نرم افزارهاي موجود ،به منظور ساماندهي اطلاعات تجهيزات موجوددر واحدها
 
۲ - ارسال گزارش فعاليت هاي انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبكه ) در قالب فرم هاي تدوين شده و دستورالعمل هاي مديريت بصورت فصلی
( حداكثر تا ۲۰ روز اول فصل بعد ) و سالانه ( تا پايان فروردين ماه سال جديد ) به مسئول مربوطه
 
۳ - انجام مراحل كارشناسي فني خريد و تاييد فاكتورهاي خريد در محدوده سقف مجازدر بخشنامه هاي ارسال شده
۴ - حضور مستمر در جلسات هماهنگي و بازآموزي هاي برگزار شده توسط مديريت
۵ - اعلام نيازهاي آموزشي به مديريت و ارتقا سطح علمي و عملي با گرفتن آموزشهاي لازم و...
۶ - بازديد از سايتهاي خبري ICT جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فني و اطلاع از تكنولوژيهاي جديد جهاني
               
وظایف در حوزه سخت افزار
 
نظارت بر روند خريد تجهيزات رايانه اي :
 
۱- دريافت يا تكميل فرم درخواست خريد تجهيزات رايانه اي
۲- بررسي كارشناسي علت نياز خريد تجهيزات رايانه اي و تاييد ، يا عدم تاييد نياز
۳- تهيه ليست تجهيزات مناسب با نياز(در صورت تاييد نياز) طبق مشخصات ارائه شده از سوي مديريت فناوري اطلاعات وارتباطات دانشگاه
۴- تاييد فاكتورها از نظر فني و مطابقت با ليست تجهيزات و بررسي قيمت و اعلام نظر احتمالي در زمينه قيمت ها ( تاييد قيمت بر عهده كارپرداز مي باشد )
 
كنترل فني تجهيزات خريداري شده از نظر تطبيق با فاكتور هاي تاييد شده ،به صورت زير :
 
۱- بررسي فني قطعات و گارانتي هاي ارائه شده و مطابقت با ليست تهيه شده وفاكتور تاييد شده
 
فرآيند تعميرات :
۱- نصب سيستم عامل ها ونرم افزارهاي جانبي ،آنتي ويروس و... بر روي رايانه هاي موجود در واحدها
۲- تشخيص عيوب سخت افزاري سيستم ها و رفع عيب تجهيزات در حد آموزش هاي داده شده
۳- نظارت بر فرآيند ارسال تجهيزاتي كه نياز به تعمير دارند ( مانند : چاپگر ) به شركت هاي خصوصي وكنترل كيفيت تعمير تجهيزات
 
تبصره - نظارت بر فعاليت شركت هاي پيمانكار طرف قرارداد از طريق چك ليست هاي نظارتي      
                                                                                                                 
 
وظایف در حوزه شبکه
 
۱ - نگهداري صحيح از كليه تجهيزات شبكه اعم از Active و Passive بر اساس استاندارد هاي فن آوري اطلاعات و ارتباطات
۲ - تهيه مستندات جامع شبكه بر اساس استاندارد مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات
۳ - آگاهي كامل از كاربرد و نحوه عملكرد تجهيزات Active 
۴ - آگاهي كامل از نحوه ارتباط مركز تا ساختمان مركزي و دسترسي به شبكه اينترانت و اينترنت
۵ - آگاهي كامل از نحوه عيب يابي دروني شبكه و برخورد با مشكلات احتمالي
۶ - حفظ ، نگهداري ، پشتيباني و عيب يابي از نقطه ابتدايي تا انتهايي شبكه موجود
۷ - مطلع نمودن مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغيير ، تحول و نيازها
۸ - عيب يابي و رفع مشكل شبكه‌ا ي كليه سيستمهاي كامپيوتري موجود در مركز مربوطه( IP وكارت شبكه و... )
۹ - آشنايي با سيستم عامل لينوكس و مفاهيم اوليه شبكه Network + در حد آموزش هاي داده شده ( اختصاصي كارشناسان )
۱۰ - مطلع بودن از انجام هرگونه عمليات عمراني و تلاش جهت حفظ و نگهداري تجهيزات شبكه                                                                              
 
وظایف در حوزه نرم افزار
 
۱ - پيگيري و ارائه راهكارهاي مناسب جهت رفع مشكلات نرم افزاري و بهبود سيستم
۲ - مشاوره به واحد مربوطه جهت مكانيزه كردن فرايند ها
۳ - هماهنگي با مديريت فناوري اطلاعات در خصوص عقد قراردادهاي پشتيباني نرم افزارها
۴ - همكاري در تهيه RFP (تهيه ، تنظيم و مستند سازي نيازمند ها انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا)
۵ - آشنايي فني با نرم افزار ها و سخت افزارهاي مربوطه ( مانند حضور وغياب و دستگاه تايمكس ... ) در حد آموزش هاي داده شده
۶ - آگاهي از كليات (حيطه و نوع فعاليت هاي تحت پوشش) نرم افزارهاي واحد مربوطه جهت پيگيري مناسب تر مسائل مربوطه
۷ - نظارت و پيگيري روند تهيه فايل پشتيبان ( Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره اي و آرشيو آنها
۸ - تاييد اتمام كار پروژه ها و يا فاكتور هاي نرم افزاري
۹ - مطلع بودن از هر گونه تغيير و تحول نرم افزاري   
                                                                                                                     
 
وظایف در حوزه وب سایت
 
۱ - بررسي وب سايت هاي واحدهاي مختلف واعلام نظرات به مديريت فناوري اطلاعات جهت بهتر شدن كيفيت تمامي وب سايت هاي زير مجموعه
۲ - آشنايي با استاندارد هاي تهيه وب سايت ( از طريق بازديد از سايتهاي متفاوت )
۳- به روز نگه داشتن مطالب وب سايت ( اخبار و اطلاعيه و ... )
۴ - نظارت كارشناس IT برروي كار رابط وب سايت ( در صورت متفاوت بودن رابطان )          
                                                        
 
 
وظایف در حوزه اتوماسیون اداری
 
۱ - آگاهي كامل از تنظيمات نرم افزار اتوماسيون اداري در حد آموزش هاي داده شده
۲ - آشنايي كاربردي با سيستم اتوماسيون اداري جهت آموزش نرم افزار و رفع اشكال به كاربران شاغل در آن واحد در حد آموزش هاي داده شده
۳ - اطلاع رساني از وضعيت سيستم اتوماسيون اداري و كاربران ( فعال - تغيير سمت و ....)  در آن مركز    
                                                              
 
 وظایف در حوزه اینترنت                                                                           
 
۱-- آشنايي بانحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امكانات اينترنت FTP,FTP2 ،حجم downLoad و نرم افزارهاي جانبي
۲ - شناسايي error هاي سيستم جهت اتصال به اينترنت
۳ - راهنمايي كاربران واحدها جهت گرفتن اشتراك اداري وتاييد نياز فرم
درخواست ويا شخصيو يااشتراك خطوط
ADSL
۴ - شناخت وآشنايي با ميزان پهناي باند در دانشگاه و ارائه مشكلات اين حوزه به كاربران واحد خود